Tilsyn og menighetsmøte

02.04.2024
21. - 25. april får vi tilsyn i menigheten vår.

Det betyr at tilsynsmann i Søndre presbyterium, Jan Inge Ringsby, setter av den uka for å observere og være i dialog med menigheten. Han vil blant annet være med på gudstjenesten 21. april, stabsmøte og rådsmøter, og så skal vi ha menighetsmøte torsdag 25. april hvor han oppsummerer noe fra tilsynet.

Regelverket i vårt kirkesamfunn, Den Evangelisk Lutherske Frikirke, sier at menigheter skal ha ordinært tilsyn hvert tredje år, og innen ett år etter at ny forstander er innsatt. Sist gang Ringsby var hos oss var i 2021, så nå slås to tilsynsfluer i en smekk.

I løpet av tilsynet er det mulig for menighetens medlemmer å ha en samtale med tilsynsmannen. Om du ønsker det, kan du ta kontakt med Jan Inge Ringsby på e-post eller telefon (474 66 376) for å avtale et møte. Samtalene gjennomføres på hans kontor i Kvadraturen.

Innkalling til menighetsmøte med sakliste blir gjort tilgjengelig på hjemmesiden, sendt i infomail og lagt ut på papir i kirken seinest 16. april.

Vel møtt!

Er du interessert i å lære mer om Frikirkens struktur, og hva tilsyn egentlig innebærer? Klikk deg inn her.

Tilsyn og menighetsmøte